Elektrisüsteem on tänapäeva autole kõige keskseks mida juhib aku. Auto elektriline süsteem on vooluring, mis saab alguse iseseisvast vooluallikast. Autodes kasutavad põhimõteliselt kõik auto funktsioonid ja seadmed elektrit. Selles postituses vaatame, kuidas on erinevad elektrilised komponendid on omavahel seotud ning kuidas nende eest hoolt kanda ning mismoodi hoida auto elektrisüsteemi parimas töökorras. Enamikest all toodud probleemidest saab ise tuvastada ning parandada.
Generaator: Kui auto käivitub imelikult, tuled ei ole enam nii eredad võib probleem pesitseda generaatori töös. Tavaliselt on põhjuseks see, et generaator on vigane ja ei suuda toota piisavalt voolu, hoidmaks auto elektrosüsteemi töökorras. Lisaks võib generaator auto akust voolu imeda. Selline generaatori viga kulutab akut kiiremini ning lõpeb sellega, et ühel hetkel pole enam akus piisavalt voolu, et autot käivitada. Kui auto süüte keeramisel ei käivitu ning starteri heli ei kuule võib probleem olla aku kaablites, aku klemmid on korrideerunud, katkine generaator, viga rihmades, ka auto starter võib olla ka rikkis. Elektrilised tüüpvead: Aku on üks esimene väljavahetatav varuosa sõidukite elektrisüsteemis, mis tihti vahetamist vajab. Enamik akusid kestab umbes 4 – 5 aastat, olenevalt tootjast, aku ehitusest ning kvaliteedist. Auto käivitamine: katkine starter. Lühised: Lühised võivad põhjustada auto tervik elektrisüsteemile toitekatkestusi ja ohustada elektrisüsteemi stabiilsust. Lühiste toimel väheneb elektrivarustuse kvaliteet ja elektri- süsteemi töökindlus. Lühiste põhjuseks võib olla juhtmete: korrosioon, erinevad defektid. Läbipõlenud kaitse: Juhul kui aku on töökorras, kuid mingi spetsiifiline osa, nagu näiteks salongi armatuur tuli ei tööta – tuleks esimese asjana kontrollida auto kaitsmed. Kaitsmete paneel (ing. k. – fuse box) võib asuda väga einevates asukohtades. Kaitsmekilbi peal on tihti illustreeriv pilt elektridiagrammist. Kaitsme läbipõlemisel tuleks otsida läbipõlenud juhet, ristküliku- või silindrikujulist läbipaistvat kaitset. Kui on kahtlus, et kaitse on läbipõlenud siis tasuks auto välja lülitada ning kaitse välja vahetada.
Probleemide vältimiseks tuleks kontrollida: vedeliku taset igas aku kambris, kui mõnes on vedelikku vähem kui teises, võib seda destilleeritud veega täita, kuid ole ettevaatlik(!), sest akus olev hape on äärmiselt söövitav(!). Korrodeerumise takistamiseks tuleks aku klemme ja ühendusi aegajalt puhastada spetsiaalse terminalipuhastajaga ning selle järel katta spetsiaalse määrdega. Keerukamate elektrisüsteemi rikete puhul tasuks autole diagnostiline kontroll teostada. Loodame, et saime antud teema käsitlemisega Teile abiks olla.