Auto konditsioneeri tööpõhimõte seisneb surve all olevas külmutusagensis, mis peab konditsioneeri korralike jahutavate omaduste säilitamiseks olema täidetud piisavas koguses. Konditsioneerist tulev jahe õhk kipub aga soojemaks muutuma, kui külmutusagensi tase kliimasüsteemis liigselt langenud on.
Konditsioneeri kodus remontida ei tasu
Kliimasüsteeme puudutavad remonditööd on kindlasti üks nendest, mida ei tasuks ette võtta kodustes tingimustes. Mõistlikum on jätta need tööd professionaalide hooleks, kuna täitmist vajav vedelik on autos äärmiselt tugeva surve all ning kogu protsessi edukas läbiviimine eeldab vilumust, suurt täpsust ja vajalike töövahendite olemasolu.
Mida konditsioneeri remonditööde käigus üldse tehakse?
Esmalt lastakse vana vedelik kompressoriga tekitatud vaakumi teel süsteemist välja, misjärel täidetakse kliimaseade spetsiaalseid tööriistu kasutades värske külmutusagensiga. Enne ning pärast uue agensiga täitmist saab läbi viia kontrolli kliimaseadme seisukorra kohta. Kui esinenud pole leket ega kliimaseade ka muul viisil katki ei ole, tagab uus külmutusagens uue auto väärsed jahutusomadused.
Täite vahetusega võiks kaasneda ka salongifiltri väljavahetamine – see tagab autos olijatele parema sõidukeskkonna puhtama salongiõhu näol. Lisaks jahutamisele on kliimaseadme ülesandeks ka õige niiskustaseme hoidmine salongis. Optimaalne niiskustase väldib uduseid salongiklaase, mistõttu on kliimaseade tähtis ka ohutuse tagamisel.
Õigeaegne kliimaseadme kontrollimine tagab jahedad suvesõidud
Eesti oludes peab auto kliimaseade kannatama pidevat välitemperatuuri kõikumist, eriti võrreldes kodus või kontoris kasutusel olevate seadmetega. Lisaks ei saa auto kliimaseade enamasti ka külmal ajal oma põhitöö ehk jahutamisega tegeleda ning seega tuleks seadme ebaühtlaste töötingimuste ja -aegade tõttu kliimaseadet kontrollida tavapärasest sagedamini.